Visita el web Consciència i Psicologia Integral

Visita el web Consciència i Psicologia Integral
Aquest bloc ja no s'actualitza des de finals de 2015. Per a més informació clica sobre la imatge.

Què ofereixo?

Acompanyo persones en el seu procés de creixement personal i espiritual,
ajudant-les a actualitzar els seus recursos i potencials. Per a això utilitzo principalment
la Kinesiologia Holística i Emocional, la Psicoteràpia Integradora Humanista i la Teràpia de Sanació Prànica.

A través de la Kinesiologia, la Psicoteràpia Humanista
i la Sanació Prànica es poden tractar:

· Problemes físics: mals d’esquena, dolors de causa desconeguda, còlon irritable,
dolors menstruals, fatiga crònica, etc.
· Problemes psicològics: estrès, ansietat, depressió, insomni, etc.
· Desequilibris energètics

Des del meu punt de vista, la salut i la felicitat tenen molt a veure amb el procés constant de desprendre’s
d’allò que a un ja no li serveix (i li provoca patiment) i actualitzar-ho per altres formes de fer més adaptades a les noves situacions i recursos que té.
Així doncs, el meu paper com a terapeuta és facilitar aquests canvis i acompanyar les persones
en alguns dels passos del seu camí de creixement.

Si vols millorar la teva salut global i augmentar el teu benestar i felicitat, posa't en contacte amb mi.

On em trobareu?

Al Centre de Salut Tertúlia de Sant Cugat, c/Girona, 13.

Contacte

Roser Tordera i Fondevila

Tel. 690 66 39 57

roser.tordera(at)gmail.com

dissabte, 11 d’abril del 2015

ENSOPEGADES REPETIDES



Per mi el procés de viure implica un creixement i aprenentatge constants. Hi ha situacions en les que sembla que no aprens o fins i tot que has tornat enrere. Per exemple, quan una cosa que em sortia bé i ja tenia per la mà de cop em torna a sortir malament. El procés normal d’aprenentatge comporta moltes proves i intents, i de tant en tant tornar-hi a caure.
Si examino la situació amb deteniment, segurament puc trobar la raó per la que hi he tornat a caure: potser he perdut la pràctica que abans tenia, potser les circumstàncies han estat més difícils en aquest moment, potser sembla una cosa petita però internament és gran i fa molta por.
També hi ha un element que moltes vegades obviem i és que l’evolució no funciona de forma lineal sinó en espiral. Això vol dir que tenim la sensació de tornar a passar pel mateix lloc periòdicament però no és ben bé el mateix lloc. El més d’abril torna a venir cada 12 mesos però mai és el mateix abril. Igualment, pot semblar que cometi el mateix error però no és exactament el mateix, és nou i em serveix per aprendre un element afegit que m’ajudarà a no caure-hi tan sovint, fins que descobreixi una altra manera de fer.
Hi ha un petit relat del lama tibetà Nyoshul Khenpo* que exemplifica molt bé la forma com aprenem:

“Autobiografía en 5 capítulos”

  1. Bajo por la calle.
    Hay un enorme hoyo en la acera.
    Me caigo dentro.
    Estoy perdido… me siento impotente.
    No es culpa mía.
    Tardo una eternidad en salir de él.

  1. Bajo por la misma calle.
    Hay un profundo hoyo en la acera.
    Finjo no verlo.
    Vuelvo a caer dentro.
    No puedo creer que esté en el mismo lugar.
    Pero no es culpa mía.
    Todavía me lleva mucho tiempo salir de él.

  1. Bajo por la misma calle.
    Hay un profundo hoyo en la acera.
    Veo que está allí.
    Caigo de todos modos… es un hábito.
    Tengo los ojos abiertos.
    Sé donde estoy.
    Es culpa mía.
    Salgo inmediatamente de él.

  1. Bajo por la misma calle.
    Hay un profundo hoyo en la acera.
    Paso por el lado.

  1. Bajo por otra calle.

*No estic gaire segura si l’autoria del relat és aquesta, de vegades l’he trobat com a anònim i també sé que el Jorje Bucay en té una adaptació.

Ensopegades repetides amb la mateixa pedra :P

4 comentaris:

  1. Sí que em sona, sí…

    Fa dos dies vaig tornar a caure al meu forat de la vorera particular… però aquesta vegada vaig tardar menys en adonar-me que havia caigut, sabia on era i en vaig saber sortir tota sola. :)

    Gràcies Roser! :)


    Gemma, des de Cassà

    ResponElimina
    Respostes
    1. És tot un art aixo d'aprendre... Me n'alegro molt, Gemma! Una abraçada

      Elimina